De eerste week.

22 januari 2016 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Dinsdag 19 januari komen we aan op Auckland. De kids hebben het geweldig gedaan. Het is ons reuze meegevallen. Het was “cool” en “gaaf”… ook veel geslapen aan boord en de entertainment aan boord deed wonderen. Wat als eerste opvalt is het heerlijke weer en dan sta je daar met je lange mouwen en broek. Zal iets van 27 graden zijn. Al snel zijn we op het verhuurstation via de shuttlebus en krijgen we ons huisje op wielen. Het is een mooie joekel met alle voorzieningen die we de komende weken nodig hebben. We rijden iets richting noorden om daar een camping te vinden om bij te tanken van onze lange vlucht. Na het doen van de eerste zeer uitgebreide boodschappen (283 dollar!) komen we aan op de eerste camping. Lekker douchen! De jongens vinden het allemaal toppie en vermaken zich op de trampoline.

Woensdag 20 januari zijn we weer terug in Auckland. Toch maar even terug gereden richting verhuurstation om naar onze fridge te laten kijken. Ze gaan het meteen repareren en sturen ons op pad voor een gratis lunch. We krijgen een nieuwe koelkast en zijn weer onderweg richting het noorden. Vanavond slapen we bij een klein parkje naast een school en sportclub in Wellsford.

Donderdag 21 januari vroeg op pad richting het Whangarei district. Als eerste bezoeken we de Abbey Caves. Dit is een bijzonder stuk bos met immense bomen met allerlei rotsen er tussen in maar ook af en toe weilanden. Heel bijzonder. We komen hier nog Nederlanders tegen die al 3 jaar onderweg zijn! Onze voorbereidingen zijn zeer slecht. We hadden goed schoeisel aan moeten trekken maar zijn gewoon met slippers op pad gegaan. Oepsie. Het is een aardig avontuur zo door de jungle en we moeten vaak stukjes klauteren. Op de slippers is het glibberen geblazen. Yoran en Tygo schijnen er geen moeite mee te hebben en genieten van dit onverwachts spannende stukje wandelen. We moeten ze steeds terug roepen want ze willen steeds vooruit om alles te ontdekken. Nadat we de Nederlandse man zijn kwijtgeraakt proberen we onze weg terug weer te vinden voordat ook wij verdwalen. Vlak voor we de jungle uit gaan dalen Stefan, Yoran en Tygo nog af in een grot. Het is pikkedonker en stijl naar beneden. Na een paar meter voel je het al kouder worden. Het is niet gemakkelijk maar na elkaar te helpen zijn we beneden en lopen we door het water een stuk de grot in. Spannend hoor! Na een meter of 50 besluiten we terug te keren want je bent niet zo maar weer boven en Sabine zal wel ongerust worden. Dit was een mooi uitstapje. We rijden vandaag richting Paihia en stoppen onderweg nog even voor een quick swim bij de Whangarei Falls. De kids durven eerst niet zo maar na een goed voorbeeld wordt iedereen nat. De 26 meter hoge waterval is erg mooi. In Paihia slapen we op een betaalde parkeerplaats die tegen een rugbyveld aan ligt. We trappen hier lekker een balletje en na wat frisbeeën snel naar bed.

Vrijdag 22 januari gaan we met een boot op pad door de Bay of Islands. We varen langs vele van de 144 eilandjes en genieten van het heerlijke weer. Wat een geluk! We komen een groep van ongeveer 20 dolfijnen tegen. Geweldig, ze zwemmen een stuk met ons mee en spelen er flink op los. Na de nodige sprongen gezien te hebben varen we weer verder richting de hole in the rock. Deze toeristische trekpleister is inderdaad erg mooi maar zorgt er wel voor dat de boot alle kanten op klotst. Het water gaat met veel geweld door dit gat en zorgt voor de nodige golven. Na een tussenstop op een strandje van een van de vele eilandjes varen we weer terug naar Paihia. We gaan weer onderweg en eind van de middag komen we aan in Mangonui. Na heerlijke fish en chips gegeten te hebben bij de world famous fish shop zoeken we een camping op. Het wordt de Hihi camping. Pal aan het strand en strak onderhouden. Wat tot nog toe opvalt is dat de campings een uitstekende service bieden voor wat betreft de keukens. Alles is tot je beschikking, van afwasmiddel tot complete buitenbbq’s en alles is zeer schoon. Deze avond hebben we voor het eerst geskyped met Nederland. Niet helemaal soepel maar fijn om iedereen even gezien te hebben. Wij gaan bijna naar bed en de rest is net opgestaan en gaat richting school of werk, gek hoor.

1. Mandy Pina:
    22 januari 2016
    Jeetje, net daar een nu al zoveel impressies opgedaan! De groep dolfijnen zal wel heel bijzonder zijn geweest.
    Lekker genieten met elkaar, heel veel geluk en plezier!
  2. O(ma) Addie:
    22 januari 2016
    Hallo lieve Stefan, Sabine, Yoran, Tygo, Quinn en Tess
    Wat fijn om te lezen wat ik vanochtend soms door het slechte geluid niet kon verstaan. Spannend hoor zo'n klim avontuur en dolfijnen die zomaar voorbij zwemmen, ik word er jaloers van.
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal, leuk opgeschreven!!!

Voor ik het weer vergeet te melden, jullie moeten de hartelijke groeten hebben van juf Anita en ik kwam ook Romijn of Cedric tegen, ik haal deze 2 jongens steeds door elkaar, maar die met het donkere haar en bril. Hij zit met smart op een mail van Yoran te wachten. Maar misschien heeft Yoran al gemaild, het is al weer een paar dagen geleden dat ik hem sprak.

Dag lieverds, xxx
  3. Jolene:
    23 januari 2016
    Lieve buurtjes, wat klinkt dat heerlijk! Super leuk om jullie verslag te lezen en foto's te zien. Genietse daar! Heel veel groetjes ook van Mees en Thijn!
  4. Joke:
    23 januari 2016
    Hallo lieve allemaal,
    Ik geniet met jullie mee, en vind het skypen erg fijn.
    Als jullie in een plaatsje zijn zoek ik het op op de computer en kan dan ook allemaal foto's zitten, geweldig mooi allemaal.
    Mooie foto'svan jullie, dag schatjes,xxx
  5. Huijgen:
    24 januari 2016
    Hee, familie Hendriks. Hebben jullie m'n mailtje ontvangen ? Ik twijfel er nl. aan het juist verzonden te hebben. Domme juf ook, he Quinn ! Geniet lekker verder daar. Fantastisch wat jullie allemaal al gedaan en gezien hebben. Dolfijnen, grot in, lekker zwemmen bij een echte waterval. Groetjes, Ingrid