Alweer halverwege het Noordereiland.

29 januari 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 23 januari rijden we een flink stuk van de Bay of islands richting Coromandel. Onderweg eten we nog een ijsje in Wellsford en drinken een goeie cappuccino bij een alternatief tentje. We vinden in Thames snel een mooi plekje bij een groot grasveld en speeltuin. Vanavond gaat het gebeuren, we gaan heerlijk uit eten. Toptentje gevonden waar ze heerlijke hamburgers en Franse frietjes hadden ;-)

Zondag 24 januari worden we wakker door een drone. We gaan even kijken en zien iemamd met een gigadrone en ook een helikopter. Natuurlijk wil hij wel een showtje geven. Met 150 km per uur een gevaarlijk apparaat! Vandaag verkennen we verder het Coromandel gebied. Heel veel mooie stranden waar we er 3 van bezoeken. Als eerste het strand van Tairua, hier kan je wel door blijven lopen maar het water lijkt maar niet dieper te worden doordat je in een behoorlijke baai zit. Na wat schelpen gezocht te hebben en achter de krabbetjes aan te hebben gezeten rijden we door naar Hot Water Beach. Hier kun je een kuil graven voor een ander. Dus sprongen we snel in die van iemand anders. Het water wordt hier van onder de grond opgewarmd 2 uur voor en 2 na laagtij. Bijzonder, op sommige plekken moet je echt niet gaan staan want dan brand je jezelf lelijk. We eindigen bij Cathedral Cove. Prachtig uitzicht van bovenaf waar Tess en Stefan het bij laten en de rest daalt af richting de trekpleister. Na een flinke tocht voldaan terug want de Cove was erg mooi en de jongens hebben er leuk in de zee gespeeld. ’s Avonds plekje gevonden tussen de zee en een baai in. Stefan gaat na het eten nog even met de oudste twee naar de zee. Wat een golven!

Maandag 25 januari op naar Rotorua. Op jacht naar een dvd speler stoppen we eerst in Matamata maar helaas zonder succes. Wel nemen we nog een kijkje bij het informatiecentrum geheel in Hobbit stijl. Matamata staat ook wel bekend als Hobbitton omdat hier de opnames voor lord of the rings zijn gedaan voor de Shire. De tour duurt 3 uur wat we te lang vinden en vervolgen onze weg. In Rotorua slagen we wel voor een dvd speler en checken in bij een Top 10 camping bij een meer. Meteen de leuke film van thuis gekeken. Iedereen super bedankt! En goed dat er twee zijn bijgevoegd want deze gaan we grijs draaien. Na de leuke beelden en lieve woorden gaan we genieten van de Angus burger. Hmmm. Terwijl wij staan te koken zijn de jongens natuurlijk weer bij de trampoline te vinden.

Dinsdag 26 januari slapen we uit, rustig aan, skypen en te laat de camping af. We bezoeken vandaag de Waimangu volcanic valley. Een erg mooie wandeling die langs allerlei kraters, rotsformaties en geisers gaat. Uiteindelijk einidigt hij bij een meer waar we nog wat vogels hebben gespot. De verrekijker van Yoran is vandaag veelvuldig gebruikt. Na lang zoeken een plekje gevonden bij de haven om te gaan slapen.

Woensdag 27 januari bezoeken we de Hidden valley. Dit is vergelijkbaar met de dag van gisteren maar dan toch ook weer helemaal anders. Eerst met een boot er naar toe en dan begint de wandeling. Hier lopen we veel meer letterlijk door de onstabiele omgeving heen. Als het gaat regenen is het helemaal mooi want de regen verdampt op veel plekken direct waardoor er nog meer dampen te zien zijn. We lopen langs kokende stroompjes, hot springs, geisers, kolkende modderpoelen, miniwatervalletjes en bomen die wortels hebben waar de dampen vanaf komen. De kleintjes konden de regen niet waarderen en waren blij toen de zon weer ging schijnen. Uiteindelijk was toch niemand blij met de regen want we hadden een dakraampje open laten staan. Oepsie…

Donderdag 28 januari is een luierdagje. We zijn in Taupo aangekomen en besluiten er een spelletjesdag van te maken. Even twijfelen we nog met een boot mee te gaan om onze eigen vis te gaan vangen maar houden het toch bij een potje risk en de speeltuin. Het uitzicht wat we vandaag hebben is weer geweldig. We kijken direct uit op lake Taupo met op de achtergrond besneeuwde bergtoppen!

Dan nog wat dingen die ons tot nog toe op vallen:

Wat wel grappig hier is dat je regelmatig het idee hebt in Nederland te rijden, vervolgens ga je een paar bochten door en rijd je in heuvelachtig Frankrijk en dan weer ineens door tropisch regenwoud gevolgd door een kudde schapen. Apart. Dan nog de paarse en witte bloemen. Ze lijken wel overal langs de weg te groeien. Het leven is over het algemeen duurder dan wij in Nederland gewend zijn. Alleen de ham en de MAC zijn goedkoper. En de benzine is veeeel goedkoper. We tankten laatst voor omgerekend 45 eurocent de liter!

1. Kirsten:
    29 januari 2016
    Wauw wat een mooie foto's!! Super leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Jullie worden wel gemist hoor. Lekker genieten xxx
  2. Kim:
    Hallo luitjes!
    Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen, echt heel erg leuk!
    Het klinkt alsof jullie in korte tijd al zo veel indrukken opgedaan hebben en er is bog zoveel meer te zien en beleven!
    Weinig nieuws vanaf de edelstenenbaan, het regent en waait...
    We kijken uit naar jullie volgende verhaal!
    Liefs De Shepherds
  3. Mandy Pina:
    29 januari 2016
    Wow! Ik ben fan van Lord of the Rings !
    Zou het graag willen zien.
    Liefs Mandy en de kinderen.
  4. Tiebe en Dinthe:
    Hallo familie!
    Wat een heerlijk vermaak, en leuke foto's ;-
    Genietze verder!
    Speciaal liefs van Tiebe en Dinthe, en we lezen graag weer mee←
  5. Eva:
    29 januari 2016
    Wow! Wat een mooie foto's en verhalen. Wat zijn jullie heerlijk aan het genieten! Liefs, Eva en Ali
  6. Barry:
    30 januari 2016
    Hello people!!

Gaaf allemaal hoor...ziet er allemaal zeer relaxed uit. Beetje strand, beetje zee, dat beetje, daarvan weet ik zeker dat Stefan dat goed zal bevallen ;-)
    Zelf vertrekken wij morgen voor drie weken florida, ben heel benieuwd of ons het campertje net zo goed gaat bevallen als bij jullie, i hope so!

Goede en gave reis verder!
  7. Jolene:
    5 februari 2016
    Leuk om weer te lezen! Stonk het nog in Rotorua? Ik kan mij de rotte-eieren-lucht nog goed herinneren :-)
    Veel plezier daar!
    Liefs, Jolene